Že od malega je štrlel iz povprečja... erm...že od malega je pravzaprav hotel štrleti iz povprečja. Prava mala črna ovca druzbe se je kar nekaj časa spopadal sam s sabo in z utesnjujočim okoljem, ki ni razumelo njegove vihravosti, samosvojih pogledov na stvari in tudi trmastega vztrajanja. Preskusil se je v marsičem in večina stvari mu je uspevala. Končno je padla odločitev za dj-janje. Na sceni je bil od samih začetkov, ko so za rajverji gledali po ulicah še kot za nezemljani, ki bi ravnokar pristali pred Prešercem. Danes ima svoj bivalni in ustvarjalni kot malo izven naše prestolnice. Malo večja sobica in profesionalno improviziran studio sta opremljena z ljubeznijo in okusom: topel les v nežnih odtenkih in mnogo prepomembnih detajlov, kot npr. ura ustvarjena iz njegove prve plate razkrivajo nekoga, ki dela z glasbo noč in dan. Vsekakor zelo prijeten, zgovoren, iskriv in predvsem iskren sogovornik, ki si ga zna jemat Na vsak parti pride s svojim »kufrom« in se prepusti instinktom.
Na Meet me-ju letos ne boš vrtel?
Slovenija je majhna, vse skupaj deluje bolj kot ne po načelu monopola. Če imaš dobre kontakte, veliko prijateljev in nekaj denarja se da preživeti. Domačo sceno obvladuje nekaj bistvenih ljudi in če tem nisi všeč, bodisi zaradi tvojega stila glasbe, različnih pogledov na stvari, ali pogosto morda zaradi čisto osebnih razlogov ne prideš zraven in pika. Vrtel sem na obeh Meet me-jih, zdaj pa je zadevo prevzel drugi človek in sem pač izvisel.
Zadnje čase nasploh malo rolaš, še v Sub Subu te ni več videti... Kako to?
Veliko časa mi jemlje produkcija in priprava nove plate. Taotech s katerim sem sodeloval se je združil z Consumer Recreationom in pravzaprav prepustil Sub drugim ljudem. S taotechom sem odšel tudi sam.
Kaj pravzaprav trenutno delaš?
Pravkar sem ustvarjal krajšo verzijo komada, ki je namenjen videu za televizijo. Je del kompilacije Pax America, ki naj bi bila protivojno nastrojena. Dobili smo razne sample Bushevih govorov in to bom vključil v ta komad. Vse skupaj bo precej hip hop.
Na sceni si od samih začetkov, ne samo kot dj, ampak tudi kot producent?
S produciranjem sem se začel ukvarjati nekako pred tremi-štirimi leti, ko sem nabavil prvi sampler in od takrat vse zaslužke vlagam v opremo in studio. Mislim, da če hočeš bit res dober dj je treba poleg tega da obvladaš samo tehniko rolanja imeti tudi svoj lastni stil in svoje lastne komade, kar pa ni tako enostavno. Moraš se truditi, delat nekaj let, da lahko kaj pokažeš. Vsi dji, ki kaj pomenijo imajo vsaj destletno kariero. Marsikdo misli, da zna rolat po treh mescih, jaz vrtim kar nekaj let, pa nisem še dosegel tistega kar hočem.
Koga osebno najbolj spoštuješ kot dja?
Sigurno Umeka, ker se poznava še iz paralelk na osnovni šoli. On je začel vrtet pred skoraj desetimi leti, ko je bilo v Ljubljani se zelo malo rajverjev in smo se dobesedno vsi poznali med sabo, ni bilo partija, kjer bi se nabralo več kot sto ljudi. Tehnično mi je bil in še vedno je najboljši Cox (Carl Cox, op. p.), drugače pa sedaj, ko se ukvarjam tudi s produkcijo spoznavam nova imena preko vinilk, npr Brayan Zeintiz, ker se sliši, da se na glasbo res spozna. Produkcija ni samo prtiskanje gumbkov.Definitivno pa je moj idol produkcije Dr.Dre.
Kaj pa publika?
Ne morem trditi na splošno, ampak imam občutek da nas ljudje z domače scene premalo cenijo, sploh v primerjavi s tujci. Preveč je zavisti. Vecina dj npr misli, da jaz vrtim enostavno zato, ker sem že toliko časa na sceni in da nisem tako dober kot katerikoli tujec. Ne razume, da jaz preživljam v tem studiu vecino delovnih dni, da ustvarjam in ves prislužen denar vlagam v plošče in opremo za obleči pa si komaj kaj kupim. Da moram konec koncev vseeno za vsak špil malo manj, kot prositi ljudi. Za vse kar hočem naredit in izpeljati do konca morm uloziti natpovprecno veliko truda in se izmakniti marsikateremu polenu oz celim kamijonom polen in tega marsikdo ne vidi.
Koliko pa te studio stane?
Kar precej. Čeprav bi lahko ustvarjal samo z računalnikom in bi bilo vse skupaj veliko ceneje, hočem držat neko razliko v soundu in zaradi tega vlagam v komponente. Različen je tudi sam način dela: jaz veliko raje »šlatam knofe«, kot pa klikam po ekranu... predvsem pa hočem imeti možnost kombinacije enega ali drugega.
Se pravi, da se z glasbo ukvarjaš profesionalno in ne počneš nič drugega?
Seveda. Imam pa tudi hobije.
Ti to v Sloveniji uspeva?
Niti ne, v bistvu živim precej na tesno, z denarjem komaj komaj da gre skozi. Se mi zdi, da je v Sloveniji trenutno kriza pri vseh. Partiji so dragi, ljudje nimajo denarja, dj-ji hočemo kao preveč. Mislim, da so nekateri organizatorji prepožrešni, ne delajo na sceni ampak vidijo le hiter zasluzkek. Pred nekaj leti je bilo vse skupaj prenasičeno: ljudje so se iztrošili in po volji in po denarju in tudi glasbi. Scena se je izpraznila tistega šusa, in zdaj je špilov vse manj. Recimo to poletje vrtim precej manj in tudi moji fantje, drugi dj-ji, ki jih poznam prav tako, precej manj kaklor prejšnja leta.
Moji fantje?
Ja, Ian F-a s katerim delava skupaj tudi na stirih gramofonih, ker imava podoben stil in sva se osebno ujela. Pa Quasimodo, ki sem ga osebno učil...
Založbo Annunaki imaš torej z njima?
Ja še Vezstax je zraven, s katerim sva naredila prvo ploščo. Z Ian F-om drugo in Quasimodom tretjo. Zdaj pripravljamo četrto plato na kateri bomo sodelovali vsi štirje. Projekt smo začeli še ko sem bil pri Consumer Recreationih z namenom ustvarit lable za recimo bolj posebno glasbo. Potem je stvar padla v vodo, ker sem odšel in začel sam na novo in se odločil, da bo to moja založba.
Zakaj si pa odšel?
Nesporazumi so bili taki in drugačni, vendar ne bom krivil nobenega; ne mene ne njih. Enostavno se nismo več štekali kot ekipa. Jaz sem tak kot sem in velikokrat rinem z glavo skozi steno, ampak s tem sem dosegel veliko... mogoče prav zato.
Se ti zdi, da danes prihaja do tega, da je mladih dj-jev veliko in so pripravljeni vrteti za manj, organizatorjem se to kao bolj splača vzeti nekoga, ki bo vzel manj, poslušalci pa naj razlike ne bi opazili?
Faktorjev je veliko. Če hočeš biti dober dj, ni pomembno samo to da dobro vrtiš, veliko vlogo ima tu tudi karizma dj in se marsikaj, ključna pa so seveda tudi poznanstva. Na začetku je bila velika razlika med nami in novimi dj-ji, ki niso imeli še toliko izkušenj in znanja, danes pa so nas »dohiteli« in je ta razlika veliko manjša.
Danes je vsak dj nekako dober, zna zadovoljiti publiko, nekateri pa so se znajdli in dobili razne prostore, klube, kjer so rezidenti, vabijo dj-je in delajo selekcijo, kdo in kdaj bo vrtel. Če jim glasbeno ali osebno nisi všeč ali pa se jim zdi, da za publiko nisi dovolj zanimiv enostavno ne boš vrtel. Jaz osebno sem zgubil vecino
Na Meet me-ju letos ne boš vrtel?
Slovenija je majhna, vse skupaj deluje bolj kot ne po načelu monopola. Če imaš dobre kontakte, veliko prijateljev in nekaj denarja se da preživeti. Domačo sceno obvladuje nekaj bistvenih ljudi in če tem nisi všeč, bodisi zaradi tvojega stila glasbe, različnih pogledov na stvari, ali pogosto morda zaradi čisto osebnih razlogov ne prideš zraven in pika. Vrtel sem na obeh Meet me-jih, zdaj pa je zadevo prevzel drugi človek in sem pač izvisel.
Zadnje čase nasploh malo rolaš, še v Sub Subu te ni več videti... Kako to?
Veliko časa mi jemlje produkcija in priprava nove plate. Taotech s katerim sem sodeloval se je združil z Consumer Recreationom in pravzaprav prepustil Sub drugim ljudem. S taotechom sem odšel tudi sam.
Kaj pravzaprav trenutno delaš?
Pravkar sem ustvarjal krajšo verzijo komada, ki je namenjen videu za televizijo. Je del kompilacije Pax America, ki naj bi bila protivojno nastrojena. Dobili smo razne sample Bushevih govorov in to bom vključil v ta komad. Vse skupaj bo precej hip hop.
Na sceni si od samih začetkov, ne samo kot dj, ampak tudi kot producent?
S produciranjem sem se začel ukvarjati nekako pred tremi-štirimi leti, ko sem nabavil prvi sampler in od takrat vse zaslužke vlagam v opremo in studio. Mislim, da če hočeš bit res dober dj je treba poleg tega da obvladaš samo tehniko rolanja imeti tudi svoj lastni stil in svoje lastne komade, kar pa ni tako enostavno. Moraš se truditi, delat nekaj let, da lahko kaj pokažeš. Vsi dji, ki kaj pomenijo imajo vsaj destletno kariero. Marsikdo misli, da zna rolat po treh mescih, jaz vrtim kar nekaj let, pa nisem še dosegel tistega kar hočem.
Koga osebno najbolj spoštuješ kot dja?
Sigurno Umeka, ker se poznava še iz paralelk na osnovni šoli. On je začel vrtet pred skoraj desetimi leti, ko je bilo v Ljubljani se zelo malo rajverjev in smo se dobesedno vsi poznali med sabo, ni bilo partija, kjer bi se nabralo več kot sto ljudi. Tehnično mi je bil in še vedno je najboljši Cox (Carl Cox, op. p.), drugače pa sedaj, ko se ukvarjam tudi s produkcijo spoznavam nova imena preko vinilk, npr Brayan Zeintiz, ker se sliši, da se na glasbo res spozna. Produkcija ni samo prtiskanje gumbkov.Definitivno pa je moj idol produkcije Dr.Dre.
Kaj pa publika?
Ne morem trditi na splošno, ampak imam občutek da nas ljudje z domače scene premalo cenijo, sploh v primerjavi s tujci. Preveč je zavisti. Vecina dj npr misli, da jaz vrtim enostavno zato, ker sem že toliko časa na sceni in da nisem tako dober kot katerikoli tujec. Ne razume, da jaz preživljam v tem studiu vecino delovnih dni, da ustvarjam in ves prislužen denar vlagam v plošče in opremo za obleči pa si komaj kaj kupim. Da moram konec koncev vseeno za vsak špil malo manj, kot prositi ljudi. Za vse kar hočem naredit in izpeljati do konca morm uloziti natpovprecno veliko truda in se izmakniti marsikateremu polenu oz celim kamijonom polen in tega marsikdo ne vidi.
Koliko pa te studio stane?
Kar precej. Čeprav bi lahko ustvarjal samo z računalnikom in bi bilo vse skupaj veliko ceneje, hočem držat neko razliko v soundu in zaradi tega vlagam v komponente. Različen je tudi sam način dela: jaz veliko raje »šlatam knofe«, kot pa klikam po ekranu... predvsem pa hočem imeti možnost kombinacije enega ali drugega.
Se pravi, da se z glasbo ukvarjaš profesionalno in ne počneš nič drugega?
Seveda. Imam pa tudi hobije.
Ti to v Sloveniji uspeva?
Niti ne, v bistvu živim precej na tesno, z denarjem komaj komaj da gre skozi. Se mi zdi, da je v Sloveniji trenutno kriza pri vseh. Partiji so dragi, ljudje nimajo denarja, dj-ji hočemo kao preveč. Mislim, da so nekateri organizatorji prepožrešni, ne delajo na sceni ampak vidijo le hiter zasluzkek. Pred nekaj leti je bilo vse skupaj prenasičeno: ljudje so se iztrošili in po volji in po denarju in tudi glasbi. Scena se je izpraznila tistega šusa, in zdaj je špilov vse manj. Recimo to poletje vrtim precej manj in tudi moji fantje, drugi dj-ji, ki jih poznam prav tako, precej manj kaklor prejšnja leta.
Moji fantje?
Ja, Ian F-a s katerim delava skupaj tudi na stirih gramofonih, ker imava podoben stil in sva se osebno ujela. Pa Quasimodo, ki sem ga osebno učil...
Založbo Annunaki imaš torej z njima?
Ja še Vezstax je zraven, s katerim sva naredila prvo ploščo. Z Ian F-om drugo in Quasimodom tretjo. Zdaj pripravljamo četrto plato na kateri bomo sodelovali vsi štirje. Projekt smo začeli še ko sem bil pri Consumer Recreationih z namenom ustvarit lable za recimo bolj posebno glasbo. Potem je stvar padla v vodo, ker sem odšel in začel sam na novo in se odločil, da bo to moja založba.
Zakaj si pa odšel?
Nesporazumi so bili taki in drugačni, vendar ne bom krivil nobenega; ne mene ne njih. Enostavno se nismo več štekali kot ekipa. Jaz sem tak kot sem in velikokrat rinem z glavo skozi steno, ampak s tem sem dosegel veliko... mogoče prav zato.
Se ti zdi, da danes prihaja do tega, da je mladih dj-jev veliko in so pripravljeni vrteti za manj, organizatorjem se to kao bolj splača vzeti nekoga, ki bo vzel manj, poslušalci pa naj razlike ne bi opazili?
Faktorjev je veliko. Če hočeš biti dober dj, ni pomembno samo to da dobro vrtiš, veliko vlogo ima tu tudi karizma dj in se marsikaj, ključna pa so seveda tudi poznanstva. Na začetku je bila velika razlika med nami in novimi dj-ji, ki niso imeli še toliko izkušenj in znanja, danes pa so nas »dohiteli« in je ta razlika veliko manjša.
Danes je vsak dj nekako dober, zna zadovoljiti publiko, nekateri pa so se znajdli in dobili razne prostore, klube, kjer so rezidenti, vabijo dj-je in delajo selekcijo, kdo in kdaj bo vrtel. Če jim glasbeno ali osebno nisi všeč ali pa se jim zdi, da za publiko nisi dovolj zanimiv enostavno ne boš vrtel. Jaz osebno sem zgubil vecino