Ljubljano bo 10. julija z obiskom počastila bristolska zasedba, ki se je, ko se je pojavila na sceni, iz več razlogov zapisala med prelomne. Na tem mestu se v podrobnosti sicer ne bi spuščali, dovolj bodi zapisati, da se je zvok skupine Massive Attack v devetdesetih letih prejšnjega stoletja zažrl globoko v popkulturno tkivo in ga za vedno spremenil.
Leta 1983 se je v Bristolu pojavil eden najzgodnejših pa tudi najuspešnejših britanskih soundsystem/DJ kolektivov – The Wild Bunch. Njegovi člani so prirejali progresivne zabave, na katerih so redno vrteli skorajda nezdružljive glasbene žanre, s čemer so sodobni klubski sceni, ki ji pravimo broad beats, mashup ipd., nehote postavili temelje. Bristolski žuri so bili na vrhuncu delovanja menda tako dobro obiskani, da je lokalna koncertna scena povsem zamrla. Člana omenjene zasedbe producentov, DJev, raperjev in vokalistov sta bila tudi Mushroom (Andrew Vowles) in Daddy G (Grant Marshall), ki sta leta 1987 združila moči z grafiti artistom 3D-jem (Robert Del Naja) in ustanovila zasedbo Massive Attack. Trio je v prvih letih uspešno sodeloval še z Nelleejem Hooperjem (pozneje producentom Bjørk, Madonne in drugih) in taedanjim Del Najevim sostanovalcem Trickyjem. Razvili so zvok, z ritmično podlago trdno zasidran v hiphop, ga združili z jazzovskimi in rockovskimi sampli ter soul melodijami in vse skupaj učvrstili z dobro mero duba/reggaeja. Rodil se je triphop – glasbeni žanr, ki je resda odprl novo polje izražanja in ustvarjanja, vendar lahko zanj z današnjim vedenjem trdimo, da gre za morda daleč največkrat zlorabljeni žanr sodobne elektronske glasbe. Po prvem valu odličnih izvajalcev (Tricky, DJ Shadow, Portishead, Sneaker Pimps in denimo producentov, zbranih okrog založbe Ninja Tune), ki so sledili zgledu bristolskih botrov, zvok uspešno nadgrajevali in ga vodili na še neraziskana področja, se je pojavilo vse preveč posnemovalcev, ki so z neizvirnimi posnetki povsem zasičili triphopovsko producentsko okolje. |
Prav zato se bomo na After Attacku, uradnem koncertnem after partyju v Klubu SubSub, poskušali izogniti glasbeni podlagi, ki bo pred tem tresla Križanke, ampak se bomo fokusirali na zgodnejše delovanje članov te zasedbe. To seveda ne pomeni, da bodo plošče na gramofone letele kar tako in povprek. DJi Phillipe (Confusion, Zagreb), Siletich in Marvin (p4b.nu), glede na navdih se bosta vključila še Besso & Cabron, se bodo držali teme večera – nostalgičnega duha zgodnje elektronike, v katero bodo vmešali novejše žanre klubske glasbe. |